Tuesday, June 23, 2009

Hari Ke 3 Minggu 22

Minggu ini persekolahan berjalan seperti biasa dan berjalan dengan lancar biarpun terdapat beberapa sekolah disekitar Kuala Lumpur yang perlu ditutup selama seminggu kerana terlibat dengan virus H1N1. Keadaan cuaca terutamanya jerebu masih lagi tidak berubah. Semalam 24Jun, pihak pengurusan SK Jalan Gurney(1) dan SK Jalan Gurney(2) telahpun memulakan mesyuarat bagi mengadakan sekolah sesi pagi bermula pada sesi 2010.


Pelajar-pelajar tahun 6 dan 5 yang telah terpilih bagi menjalani saringan pertama program PERMATApintar telah mula menjalankan ujian yang telah ditetapkan di dalam internet. Program UKM1-PERMATApintar adalah hasil usahasama antara Kementerian Pelajaran Malaysia dengan Universiti Kebangsaan Malaysia dan PERMATA Jabatan Perdana Menteri yang akan mengadakannya pada cuti persekolahan hujung tahun 2009. Program tersebut disediakan khusus untuk pelajar berumur 9 tahun hingga 15 tahun selama 2 minggu yang akan diadakan di UKM.

Pada hari ni juga, aktiviti ko-kurikulum akan dijalankan dan akan mengadakan aktiviti unit beruniform. Pelajar-pelajar tahun 3 hingga tahun 6 terlibat dengan aktiviti yang akan dijalankan dari jam 2.00-4.00 petang.

No comments:

Post a Comment